ابزار دقیق

تامین تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون

ابزار دقیق

تامین تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون

تامین تجهیزات ابزار دقیق و انوماسیون

  • ۰
  • ۰

سوئیچ فشار

 

سوئیچ فشار

سوئیچ ها تجهیزات ایمنی هستند که رسیدن پارامتر فرایند به نقطه خاصی را تعیین و وضعیت الارم یا اینترلاکهای ایمنی را فعال میکنند. سوئیچ های فشار در فشار فرایندی مشخصی تنظیم میشوند و زمانیکه فشار به نقطه تنظیم رسید یک مدار الکتریکی را فعال میکند. در مورد سوئیچ های فشار تفاضلی، اختلاف فشاربین دو فشار فرایندی، مانیتور شده و زمانیکه این اختلاف به میزان از قبل تعیین شده رسید سوئیچ فعال میشود.

برای توصیف نحوه عملکرد سوئیچ ها از دو عبارت قطب و مسیر استفاده میشود. تعداد مسیر برابر با تعداد مکان های جداگانه است که سوئیچ میتواند تعیین کند. سوئیچ تک مسیر داری یک کنتانک است که  میتواند بسته یا باز باشد. سوییچ دو مسیر دارای کنتانکی است که میتواند ورودی را به یکی از دو خروجی وصل کند

سوئیچ های فشار برای تعیین فشارهای مطلق، گیج و تفاضلی به کار میروند. المان حسگر میتواند بیلوز، لوله بردون، دیافراگم یا بقیه سنسورهای الاستیک باشد.

محدوه فشاری که نقطه تنظیم را میتوان در ان تعیین کرد محدوده قابل تنظیم نامیده میشود. سوییچ در حالت افزایش یا کاهش فشار در نقطه تنظیم میتواند تغییر وضعیت دهد. نقطه تنظیم، فشاری است که سوییچ مکررا فعال میشود. تفاضل یا باند مرده اختلاف بین نقطه تنظیم و نقطه عملکرد دوباره سوییچ است.

از تولید کنندگان سوئیچ فشار می توان به ویکا،دانفوس،ای بی بی ،اسکواردی ،UE ،دلتا، را نام برد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی