ابزار دقیق

تامین تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون

ابزار دقیق

تامین تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون

تامین تجهیزات ابزار دقیق و انوماسیون

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شیر برقی چیست؟

شیر برقی چیست؟

شیر برقی هر جا که جریان سیال باید به صورت خودکار کنترل شود استفاده می شود. آنها به طور فزاینده ای در انواع مختلف برنامه ها و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند.شیر برقی ها در انواع مختلفی ساخته و به بازار عرضه شده اند. که به طور خاص بر اساس کاربرد مورد نظر انتخاب شود.

شیربرقی (سولونوئید ولو ) چطور کار می کند؟

شیر برقی یک واحد کنترل است . هنگامی  برق وصل می شود و هنگامی که برق قطع می شود،یا اجازه عبور سیال داده می شود یا مانع عبور سیال می شود. محرک شکل الکترومغناطیسی را می گیرد.هنگامی که برق داده می شود یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود که پلانگر را در جهت خلاف نیروی فنر جابه جا می کند.هنگامی که برق قطه می شود،فنر پلانگر را به موقعیت اول خود بر می گرداند .

اجزایی یک شیر برقی

.بدنه ولو

2.ورودی ولو

3.خروجی ولو

4.کویل

  1. سیم پیچ کویل
  2. اتصال سیم

7.پیستون یا پلانگر

8.فنر

9.اوریفیس

انتخاب یک شیر برقی مناسب

برای عملکرد صحیح و دقیق کنترل، باید شیر برقی  (سولونوئید ولو ) ها با توجه به هدف خواص انتخاب شوند. مهمترین پارامترهای انتخاب یک شیر کنترل کننده  برقی مقدار Kv  داده شده در متر مکعب در ساعت و محدوده فشار کاری است.

 کاربرد سولونوئید ولو ها

شیر برقی می توانند درهر کاربردی مورد استفاده قرار گیرند، در حالی که یک فرایند تمیز (غیر غلیظ) مانند بسیاری از مایعات تمیز / گاز / روغن های سبک می توان مورد استفاده قرار بگیرند.شیر های on –off  از محبوبیت زیادی برخوردار هستن .زیرا بسیاری از خطوط فرایند تنها نیاز به قطع و وصل  دارند. شیر برقی  را می توان در کارخانجات مورد استفاده قرار داد که هوا فشرده در دسترس نیست.

انواع شیر برقی:

Direct operated

Magnalift

Pilot Operated

Manual Re Externally Operated set


  • ای شاپ صنعت
  • ۰
  • ۰

انگل ولو


 

انگل ولو

انگل ولو چیست؟

ای اشپ صنعت تامین کننده تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون برای بازدید از دیگر محصولات می توان به سایت ای شاپ صنعت مراجع فرمایید.

نگل ولو یک شیر دو راهه با اکچویتور پیستونی است.در مواردی که نیاز باشد ولو به مدت طولانی باز در سرویس قرار بگیرد،از مدل انگل ولو y  که افت فشار کم تر ، همچنین اتلاف انرژی و فرسایش بدنه کمتری دارد، استفاده می شود.در این مدل با تغییر اندکی در ساختار ولو ،خواص ان به طور چشمگیری بهبود پیدا می کند.در واقع در انگل ولو شکل y دارای بیشترین ضریب جریان و پایین ترین افت فشار در میان انواع ولو های کروی می باشد.در این ولو ها،سیال با تغییر زاویه  ای کمتر از 90 درجه وارد ولو و مجدد با تغییر زاویه کمتر از 90 درجه از ولو خارج می گردد.

از این ولو ها در کنترل جریان هایی که در ان ها ولو در بازه طولانی باز بوده و یا در زمان های راه اندازی که نیاز به باز بودن ولو به مدت طولانی باشد،به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.از جمله مزایای این ولو ها ان است کهمی توان از انها در خطوط تخلیه (drain ) که عمومه ولو های انها بسته است استفاده کرد.

چون ساختار انها بگونه ای است که در مورد تشکیل رسوب در انها،می توان به سادگی با سیخ زدن انها را تمیز کرد.همان گونه که از شکل فوق پیداست زاویه بین محور و نشیمنگاه در این ولو ها تقریبا 45 درجه  می باشد. چون در این مدل زاویه بین محور و نشیمنگاه 90 درجه نبوده ،لذا افت فشار ذاتی در ولو های کروی (بال ولو ) در این مدل به حداقل می رسد.

کاربرد های

این شیرها می توانند برای ارائه میلیون ها دوره عملیاتی در کاربردهای درخواستی مانند بخار، آب و مواد خورنده مورد استفاده قرار گیرند. آنها ایده آل برای برنامه های کاربردی خلاء مناسب می باشند و می توانند در برنامه های سریع عمل کنند وتا 1000 سیکل در ساعت با عمر مورد انتظار بیش از 10 میلیون دوره از امتیازهای خوب این ولو ها می باشد. آنها در بسیاری از صنایع، از جمله مواد غذایی و نوشیدنی، شیمیایی، نفت و گاز، آب و فاضلاب و غیره استفاده می شود.

ویژگی ها

حنس بدنه ،استنلس استیل ،برنج می باشد

عمر طولانی

جریان بالا

اکچویتور محکم با قابلیت تدریجی شدن


  • ای شاپ صنعت
  • ۰
  • ۰

شیر پروانه ای چیست؟

شیر پروانه ای یک شیر دوار چرخشی است که برای توقف، تنظیم و راه اندازی جریان استفاده می شود. شیر پروانه یک نوع از شیر ها است، که به سرعت باز و بسته می شوند . چرخش 90 درجه از دسته می تواند به طور کامل دریچه را بسته و یا باز کند. به طور معمول، آنها در سیستم هایی استفاده می شوند که بسته شدن مثبت لازم نیست.

شیر های بزرگ پروانه ای معمولا به گیربکس مجهز هستند، جایی که چرخ دستی از طریق یک گیربکس به استم متصل می شود. این نیرو را کاهش می دهد اما در عین حال سرعت عملیات را نیز کاهش می دهد. این نوع شیر باید در موقعیت باز نصب شود.

اجزای شیر پروانه ای

شیر پروانه ای معمولی بدن دایره ای ، دیسک دور، شفت و سیت های فلزی یا نرم است. شما می توانید قطعات در تصویر بالا را ببینید.

انواع شیر پروانه ای

بر اساس نوع انتهای شیر پروانه ای بدن در انواع زیر موجود است.

فلنچی(Both Flanged Ends)

ویفر(Wafer Type Ends)

لاگ(Lug Type Ends)

جوشی(Butt Welded Types Ends)

شیر پروانه ای ویفر

بدنه ویفر بین فلنج های لوله قرار گرفته و پیچ و مهره های فلنجی بدن را احاطه کرده است. نصب شیر پروانه ای نوع ویفر آسان است، اما نمی توان آن را به عنوان شیر جداسازی استفاده کرد.

شیر پروانه ای لاگ

بدن لاگ دارای سوراخ هایی  در محوطه ای از بدن است که این سوراخ ها داری پیچ است که این سوراخ ها با فلنج مطابقت دارند

شیر پروانه ای فلنچی

در این نوع، بدن فلنج است که مطابقت با بعد فلنج لوله.

شیر پروانه ای جوشی

این نوع شیر برای فشار بالا استفاده می شود و به طور مستقیم به لوله جوش داده می شود.

انواع سیت

شیرهای پروانه ای می توانند به صورت فلزی به فلز ، سافت سیت (soft seat،) و یا با بدن و دیسک به طور کامل پوشش داده شده است.اولیت تصویر از نوع سیت کاملا پپوششیده شده است.دومی یک سیت نرم با دیسک فلزی و سومی فلز تو فلز می باشد.

دیسک شیر پروانه ای می تواند با بدنه ولو متحمد المرکز باشد و یا خارج از مرکز. در اینجا من سه ترتیب مختلف دیسک را با توجه به مرکز بدن شیر نشان داده ام.

بدون انحراف شیر پروانه ای(Zero offset Butterfly Valve)

طراحی بدون انحراف برای سرویس های کم فشار و دما استفاده می شود. در این طرح محور دیسک و شفت با بدن شیر هم مرکز هستند. در موقعیت باز، دیسک جریان را به دو نیمه برابر تقسیم می کند، با دیسک در وسط و موازی با جریان.

این نوع ولو دارای سیت مقاوم هستند. در اینجا است اصطکاک بین دیسک و سیت در طول چرخه عملیاتی کامل است که معایب شیرپروانه ای بدون انحراف است.

شیر پروانه ای Double Offse

در Double Offset، دیسک از خط مرکزی شیر و همچنین از مرکز مرکزشیر  پایین تر قرار دارد. شما می توانید این را در تصویر ببینید که در آن یک و دو نوشته شده است.این نوع شیر پروانه ای یک نوع عمل حرکتی ایجاد می کند که دیسک را از روی سیت بلند می کند.

افست دوگانه باز و بسته شدن را صاف می کند زیرا اصطکاک تنها در چند درجه اول باز و چند درجه آخر بستن است و تقریبا اصطحکاک در  10 درجه باز و10 درجه  بسته شدن وجود دارد.

شیر پروانه ای Triple Offset

شیر پروانه ای Triple Offset طراحی شده توسط سطح سیت است. سیت به یک پروفیل مخروطی افستی تبدیل می شود که در نتیجه یک مخروط راست زاویه ای ایجاد می شود. شما می توانید این را در تصویر سوم با بزرگنمایی از زاویه سیت  ببینید.

این نوع شیر حرکت بدون اصطحکاک را تمین می کند. تماس فقط در نقطه نهایی بسته شدن با زاویه 90 درجه به عنوان یک توقف مکانیکی انجام می شود؛ شیر های با سیت فلز تو فلز از طراحی Triple Offset استفاده می کند.

کاربرد شیر پروانه ای

  • یک شیر پروانه ای در بسیاری از سرویس های مایعات مختلف استفاده می شود و همچنین در برنامه های دوغاب نیز کارایی خوبی دارد. آنها می توانند در مایعات، بخار، برودتی ، کولینگ واتر، هوا، گاز، آتش نشانی و خدمات خلاء استفاده شوند.
  • پروانه دریچه در همه نوع صنایع استفاده می شود حتی در خدمات فشار بالا و درجه حرارت بالا

مزایای شیر پروانه

  • شیر پروانه ای برای برنامه های کاربردی شیرهای بزرگ مناسب است به دلیل طراحی کم حجم، سبک وزن که به فضای کمتری ،نسبت به شیرهای دیگر نیاز دارد.
  • با توجه به عملیات سریع، زمان کمتری برای باز کردن یا بستن نیاز دارد.
  • هزینه های نگهداری معمولا نسبت به سایر انواع شیر کم است.
  • افت فشار در یک شیر پروانه کم است.
  • شیر پروانه ای با سیت غیر فلزی می تواند در موادهای شیمیایی یا خوردگی استفاده شود.

معایب شیر پروانه ای

  • شیر یک شانس برای کاویتاسیون وجود دارد و به عنوان دیسک همیشه در جریان وجود دارد جریان جریان آشفته می تواند حرکت دیسک را تحت تاثیر قرار دهد.

(قیمت شیر پروانه ای )

(فروش شیر پروانه ای)

(شیر پروانه ای چیست)

ای شاپ صنعت تامین کننده انواع شیر پروانه ای

  • ای شاپ صنعت