ابزار دقیق

تامین تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون

ابزار دقیق

تامین تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون

تامین تجهیزات ابزار دقیق و انوماسیون

۴۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رگلاتور فیشر 64

رگلاتور فیشر 64

 

رگلاتور فیشر 64 از نوع اسپیرینگ لود می باشد. رگلاتور های فیشر مناسب برای کاهش فشار گازها و پیلوت کنترلر و دیگر تجهیزات می باشد.

رگلاتور فیشر 64 دارای مشخصات زیر می باشد:

*سایز بدنه:1/2NPT
*گیج خروجی:1/4NPT
*ماکزیمم فشار ورودی:17.2 بار (250Psi)
*ماکزیمم فشار اضطراری خروجی:15.2 بار(220psi)
*رنج فشار خروجی:3-100psi در 4 رنج خروجی
*دمای کاری:-20 تا 66 درجه سانتی گراد
*تطبیق پذیری
*نصب اسان

  • ای شاپ صنعت
  • ۰
  • ۰

روتامتر شیشه ای یوکوگاوا

این تجهیز برای اندازه گیری مداوم جریان مایعات و گازها استفاده می شود. لوله اندازه گیری شیشه بوروسیلیکاتی، رنگی روشن آسان برای خواندن دارد.روتامتر RAGN با تجهیزات فولاد ضد زنگ 316 و فولاد ضد زنگ اختیاری، تیتانیوم، اجزای داخلیPTFE یا PVDF استاندارد می شود. تجهیزات اتصال برای محصول فوق می تواند از اتصالات فلنجی یا رزوه ای NPTانتخاب شوند.

سیال میان لوله اندازه گیری از پایین تا بالا عبور می کند بنابراین احتیاج به نصب عمودی است.جریان حقیقی به وسیله سطح بالای فلوت نشان داده می شود و می تواند مستقیماً از درجه بندی روی فلومتر خوانده شود.

اصول اندازه گیری

یک روتامتر جریان مایعات، گازها و بخار را با استفاده از شناور داخل لوله مخروطی اندازه گیری می کند. فاصله بین لوله و شناور در بالا بزرگتر است که اجازه می دهد تا جریان بیشتری از طریقروتامتر عبور کند. از آنجایی کهکه گرانش در جهت عمودیعمل می کند، بنابراین لوله باید عمودی باشد. روتامتر یوکوگاوافلوت چرخش آزادی را توسعه می دهد که موقعیت آن در مرکز مخروط تثبیت می دهد تا یک اندازه گیری جریان پایدار تر را فراهم کند. سیال از طریق لوله اندازه گیری از پایین به بالا عبور می کند و در نتیجه شناور را بالا می برد تا آنجا کهیک فاصله حلقوی بین سطح داخلی لوله اندازه گیری و شناور هست و تعادل نیروها حاصل شود.

 

اتصال فرآیند

متریال: فولاد ضد زنگ

لوله اندازه گیری

طول : 300 میلی متر / 11.81 اینچ

متریال: بوروسیلیکات (Duran 50)

متریال شناور

برای مایعات : فولاد ضد زنگ

برای گاز : PTFE

شرایط اجرایی مجاز :

حداکثر 16 بار / 232 PSIG

حداکثر 100 درجه سانتی گراد / 212 درجه فارنهایت

اسپن اندازه گیری :10:1

دقت اندازه گیری ، دستورالعملVDI/VDE3513، ورقه 2 :1.6% (qG=50%)

متریال

رزوه NPT : AISI 316L (استاندارد) ، PTFE (اختیاری)

فلنج کلاس 150 : AISI 316L

محفظه : AISI 316L

نات: AISI 316L

متوقف کننده ها : PFA (استاندارد) ، PVDF- AISI 316L(اختیاری)

لوله اندازه گیری : شیشه بوروسیلیکاتی

واشر : بونا (استاندارد) ، ویتون –EPDM مصنوعی (اختیاری)

لیست قیمت و فایل PDF انواع  روتامتر شیشه ای یوکوگاوا RAGN

  • ای شاپ صنعت
  • ۰
  • ۰

گیج فشار ویکا مدل 232.50

پرشر گیج ویکا 232.50 دارای ویژگی های زیر می باشد : سایز صفحه :63،100،160 میلی متر

کلاس دقت اندازه گیری : برای صفحه 63: 1.6 ,  برای صفحه 100 و 160 :1.0

پروس کانکشن : برای صفحه 63 : 1/4 اینچ , برای صفحه 100 و 160 :1/2 اینچ

بازه اندازه گیری فشار :

برای صفحه 63: 0….1 بار تا0….1000بار , برای صفحه 100: 0….1 بار تا0…1600بار , برای صفحه 160: 0….1بار تا 0…1600بار

متریال المت فشار : Stainless steel 316L , شیشه :Laminated safety glass

  • ای شاپ صنعت
  • ۰
  • ۰

چگونه یک ترانسمیتر فشار خوب انتخاب کنیم؟

انواع برنامه های کاربردی بالقوه و مکان های نصب برای اندازه گیری فشار به این معنی است که هر یک از قوانین سخت و سریع تنظیم شود.این راهنمایی در واقعا برخی از دستور العمل های اساسی است که برای انتخاب بهتر دستگاه اندازه گیری فشار برای نیاز های شما توصیه می شود.

1.ترانسدیوسر یا ترانسمیتر ؟

مرحله اول این است که آیا برای ترانسدیوسر یا ترانسمیتر انتخاب شود. اگرچه اصطلاحات اغلب اشتباه گرفته می شوند، بین ترانسدیوسر ها و دستگاه ترانسمیتر چندین اختلاف وجود دارد. یک ترانسدیوسر یک سیگنال الکتریکی در سطح پایین را در پاسخ به تغییرات فشار یا اختلاف فشار ایجاد می کند. همانند ترانسمیتر ها ، ترانسدیوسرها یک سنسور داخلی دارند که نیروی اعمال شده را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند که از آن می توان فشار را اندازه گیری کرد.

ترانسدیوسرها معمولا برای محیط های خشن که معمول هستند و بسیاری از کاربردهای صنعتی مناسب نیستند. بدنه ترانسدیوسرها معمولا کوچک است و به راحتی نمی تواند به لوله کشی صنعتی استاندارد متصل شود. در مقایسه با ترانسمیترهایی که برای استفاده در صنعت طراحی شده اند، اکثر ترانسدیوسرهای فشار برای استفاده در آزمایشگاه ها مناسب هستند.

ترانسدیوسرها دارای معایبی هستند که عموما برای استفاده گسترده در محیط های صنعتی نامناسب هستند. آنها به طور کلی برای محیط های بسیار محتمل مناسب هستند که در آنها خطر نفوذ آب و گرد و غبار وجود ندارد. آنها همچنین در برابر اثرات غلظت فشار و یا آسیب ناشی از تغییرات ناگهانی در شرایط فرآیند، ضعیف هستند..

از همه مهمتر این که، ترانسدیوسر ها (مبدل ها) انرژی کافی برای فرستادن سیگنال در همان فاصله ای که ترانسمیترها( فرستنده ها) می توانند داشته باشند، ندارند. همچنین طیف گسترده ای از فرستنده های دما تایید شده و در دسترس برای استفاده در مناطق خطرناک و مناطق با شدت دما و رطوبت  بالا وجود دارد.

در مقایسه با فرستنده ها، اغلب مبدل ها نیز مقدار محدودی از قابلیت تنظیم را ارائه می دهند و دارای پایداری پایین تر و دقت اندازه گیری پایین تری هستند. آنها جبران محدودی برای تغییرات در فرآیند یا شرایط محیطی مانند درجه حرارت ارائه می دهند و اغلب دستگاه های محدوده ثابت هستند که می توانند در یک منطقه مشخص فقط اندازه گیری را انجام دهند.

ترانسمیتر ها چه برای اندازه گیری فشار یا اختلاف فشار،  شامل دو بخش اساسی هستند. یک عنصر اصلی(سنسور فشار) به طور مستقیم یا غیر مستقیم در تماس با فرآیند اندازه گیری را قرار دارد، در حالی که یک بسته الکترونیک ثانویه، اندازه گیری را از عنصر اصلی(سنسور فشار) به یک سیگنال انتقال می دهد که می تواند اطلاعات را از طریق یک پروتکل fieldbus مانند Foundation Fieldbus یا Profibus یا یک استاندارد سیگنال خروجی 4 تا 20 mA dc. انتقال دهد.

این الکترونیک ثانویه بسیار پیچیده است و بسیاری از عملکردها را انجام می دهد که ترانسدیوسرها قادر به انجام آن نیستند. برای مثال، تفاوت های فرآیند یا شرایط محیطی که توسط سنسور اولیه اندازه گیری می شود، می تواند به طور خودکار قبل از تبدیل شدن به یک سیگنال 4 تا 20 میلی آمپر جبران سازی شود. سایر توابع شامل مجذورکردن  برای برنامه های کاربردی جریان، Totalizers و عملکرد خروجی جریان معکوس است.

این ترانسمیتر ها  خطاهای اندازه گیری ناخواسته را کاهش می دهند و ترانسمیتر  را در سیگنال خروجی بسیار پایدار نگه می دارند. اپراتورها همچنین می توانند ترانسمیتر را در طیف وسیعی از فشار ورودی کالیبره کنند، و یک واحد را می توان برای اندازه گیری طیف وسیعی ازرنج ها استفاده کنند.

محیط عملیاتی خود را در نظر بگیرید

ترانسمیتر فشار مدرن باید بتوانند به راحتی در شرایط دمای پایین، رطوبت و شرایط لرزش عمل کنند، در صورتی که در محدوده مشخصات طراحی قرار دارند. به حداقل رساندن اثرات چنین شرایطی کمک خواهد کرد تا عمر عملیاتی ترانسمیتر را افزایش دهیم.

2.دما

بیشتر ترانسمیترهای الکترونیکی برای شرایط محیطی مناسب هستند که از پایین ترین حد -20 درجه سانتی گراد تا -40 درجه سانتی گراد به بالا 60 درجه سانتیگراد تا 85 درجه سانتیگراد هستند، اگرچه ممکن است این امر برای بعضی از انواع موارد خاصی صورت نگرفته باشد.

شرایط محیط می تواند به طور قابل توجهی دقت ترانسمیتر  را تحت تاثیر قرار دهد. این می تواند نه تنها دمای پس زمینه ذاتی محل نصب باشد، بلکه  حرارت تولید شده از یک فرایند یا تابش از تجهیزات فرایند اطراف و لوله کشی باشد.

درجه حرارت بالا می تواند آسیب برساند، که به طور بالقوه باعث شکستن جزء زودرس می شود. بیش از پارامترهای دستگاه می تواند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد داشته باشد. به عنوان مثال، دمای پایین می تواند مایعات را به چسبندگی بیشتر تبدیل کند، در حالی که دمای بالا می تواند باعث تبخیر آن شود. تغییرات در دمای و فشار محیط نیز می تواند تاثیر بگذارد.

3.رطوبت

بخار ناشی از شرایط مرطوب می تواند گاهی به مساحتترانسمیتر فشار و به اجزای حساس نفوذ کند. همچنان در تماس با رطوبت بالا می تواند باعث خوردگی محفظه فرستنده و پایه های آن شود.

محفظه های ترانسمیتر فشاربرای محافظت از قطعات الکتریکی در برابر ورود به رطوبت ناشی از رطوبت طراحی شده اند. با این حال، حتی در صورتی که پوشش محفظه ها در هنگام راه اندازی، بهره برداری یا تعمیردر معرض تهدید قرار گیرد، می تواند مشکل ساز شود.

4.لرزش

اجتناب از نصب یک ترانسمیتر  در ناحیه مورد نظر به سطح طولانی یا غیر ضروری ارتعاش، زیرا این می تواند عمر مفید فرستنده را کاهش دهد. برای محافظت در برابر صدمات بالقوه و یا سوء عملکرد ناشی از ارتعاش، ترانسمیترها  باید در یک محل قرار گیرند که با ارتعاش در هنگام عملیات در معرض عمل قرار نگیرند.

5.دو سیم، دیجیتال یا بی سیم؟

انواع فرستنده های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها برای انتقال سیگنال از تکنیک های مختلف استفاده می کنند. نقش فرستنده این است که سیگنال را تقویت و حالت دهد تا بتوان آن را در فاصله های طولانی به اتاق کنترل یا دستگاه های محلی مانند شاخص ها، ضبط کننده ها و کنترل کننده ها بدون وقفه و یا مداخله برسد.

برای اکثر برنامه های کاربردی که در آن قدرت به راحتی در دسترس است، ترانسمیتر دو سیمه که از 4 تا 20 میلی آمپر جریان هر دو برای کارکرد مدار و فرستادن سیگنال استفاده می کند، اغلب عملی ترین انتخاب است. همانطور که جریان در مقابل اثرات تغییر مقاومت در طول خط محافظت می شود، سیگنال ها می توانند بر روی مسافت های طولانی رله شوند

در جایی که انتقال اطلاعات دقیق یا حجم زیادی از اطلاعات (مانند اطلاعات تشخیصی) ضروری است،ترانسمیتر  های دیجیتال ممکن است بهترین انتخاب باشند. انتقال سیگنال دیجیتال اجازه می دهد اطلاعات زیادی را بین دستگاه و اتاق کنترل پخش شود. فن آوری Fieldbus مانند Foundation Fieldbus و Profibus PA (برای اتوماسیون فرایند) و DP (برای اتوماسیون گسسته یا کارخانه)، اجازه می دهد تا داده ها به سرعت به اتاق کنترل منتقل شوند، جایی که از طریق سیستم کنترل می توان آن را برای اعمال آگاهانه و سریع و تصمیمات مدیریتی اقدام کند.

جایی که انتقال سریع داده ها از اهمیت کمتری برخوردار است، دستگاه WirelessHART ممکن است راه حل خوبی باشد.

WirelessHART راه حل کامل برای هر برنامه ارائه می دهد که در آن از نظر اقتصادی یا غیر عملی است که یک دستگاه سیمی داشته باشد. قابلیت تجزیه و تحلیل از راه دور دستگاه بی سیم تا 200 متر نیز نیاز به اپراتورها و کارکنان تعمیر و نگهداری را برای دیدار از ناحیه های ناامن مانند ارتفاع بالا در ستون حذف می کند.

با هزینه سیم کشی و نصب و راه اندازی که تقریبا 50 درصد از کل هزینه دستگاه را تشکیل می دهند، هر دو به لحاظ مالی و تکنولوژیکی برای استفاده از دستگاه های بی سیم هر کجا که امکان پذیر است، وجود دارد. دستگاه های بی سیم عمدتا محدود به برنامه های کاربردی تو رفتگی در تاسیسات از راه دور، مانند توزیع آب و یا نفت و گاز است. با این حال، ورود پروتکل WirelessHART به این معناست که صنعت اکنون دارای یک استاندارد بین المللی است که ابزارهای بیسیم را قادر می سازد اطلاعات متنوعی را در سراسر شبکه های کارخانه ارتباط برقرار کند.

قابلیت اطمینان کلیدی است و معماری مشبک شبکه WirelessHART یک راه حل ناهموار است که می تواند اطلاعات را برای دور زدن گره های ناقص و ارائه سرویس امن ایجاد کند.

و اخرین نکته

کاربردHazardous

  • ای شاپ صنعت
  • ۰
  • ۰

مانومتر چیست

مانومتر چیست

 

الف- بارومتر

درسال 1643 میلادی اولین بار تریچلی با این دستگاه فشار اتمسفر را اندازه گیری کرد. نحوه کار به این طریق میباشد که لوله ای را به طور یک متر که یک طرف ان مسدود است انتخاب و ان را پراز جیوه نماییم سپس لوله را در یک ظرف جیوه برمیگردانیم مشاهده میشود که جیوه در لوله پایین می اید و در ارتفاع 76 سانتی متر ثابت قرار میگیرد.

البته این ازمایش در کنار دریا و دمای 60 درجه فارنهایت بایستی انجام گیرد. فشار اتمسفر به وجود امده در روی جیوه درون ظرف باعث میشود که ارتفاع جیوه درون لوله در 760 میلی متر قرار گیرد.

این دستگاه ازمایشی میباشد و در ازمایشگاه جهت اندازه گیری فشار جو مورد استفاده قرار میگیرد.

ب- مانومترU  شکل

مانومترU  شکل از یک لوله شیشه ای با قطر یکنواخت شکل حرف U انگلیسی خم شده و در وسط ان خط کش مدرجی که صفر ان در وسط قرار دارد نصب و تقریبا50% ان با مایع پرشده است. لذا چنانچه فشار به یک شاخه وارد کنیم سطح مایع پایین رفته و در شاخه دیگر که هم قطر شاخه اولی است مایع بالا می اید بنابراین هر دو سطح بالا و پایین خط را باهم جمع کرده و مقدار بدست امده برابر فشاری است که به دستگاه اعمال شده است.

ج-مانومتر مخزن دار:

در این نوع مانومتر یکی از شاخه های یک مخزن کوچک و شاخه دیگر لوله ای شیشه ای است که خط کش مدرجی روبه روی ان قرار گرفته و صفر خط کش در پایین میباشد.

درون مخزن را از جیوه یا مایعات دیگر به گونه ای پر نمائیم تا هنگامیکه دستگاه در حالت تراز صفر خط کش برابر مایع درون مخزن قرار گیرد. اگر فشار به مخزن اعنال شود مایع درون لوله حرکت و مقدار فشار به وجود امده را نشان میدهد.

از مانو متر مخزن دار علاوه بر اندازه گیری فشار نسبی برای اختلاف فشار هم استفاده میشود.

این نوع مانومتر نسبت به نوع U شکل راحت نصب میشود.

معمولا از ان در کارگاه استفاده میگردد ولی قابل حمل میباشد و ان را میتوان به نقاط دیگر کارخانه نیز منتقل و مورد استفاده قرار دارد.

د- مانومتر مورب

این نوع مانومتر نوع مخصوصی از مانومتر مخزن دار است که ساقه ان نسبت به افق داری زاویه ای کمتر از 90 درجه میباشد و برای اندازه گیری فشارهای کم به کار میرود این نوع مانومتر دارای حساسیت فوق العاده ای است هرچه شیب پایه مانومتر نسبت به افق دارای زاویه ای کمتر از90 درجه میباشد و برای اندازه گیری فشارهای کم به کار میرود این نوع مانومتر دارای حساسیت فوق و العاده ای است هرچه شیب پایه مانومتر دارای حساسیت فوق العاده ای است هرچه شیب پایه مانومتر نسبت به افق کمتر و نسبت به خط عمود بیشتر باشد حساسیت ان بیشتر است. معمولا برای دامنه تغییرات بین 0.5 تا5 اینچ اب و 0تا4 اینچ اب از اب استفاده میشود. ولی برای اندازه گیری فشار از 0تا50 اینچ اب از جیوه استفاده میشود.

مزایای مانومترها

  • دستگاهای ساده ای میباشند
  • با صرف وقت کمی جهت به کار گیری مجدد مورد استفاده قرار میگیرند
  • صحت عمل زیادی دارند
  • دارای تکرارپذیری خوبی هستند
  • از مواد مختلفی پرمیشوند
  • به عنوان دستگاه استاندارد جهت کالیبره کردن دستگاهای دیگر مورد استفاده قرار میگیرند.

معایب مانومترها

  • دستگاهای خوبی جهت جابه جایی نیستند
  • احتیاج به تراز بودن دارند.
  • وقتی با جیوه پر میشوند به علت سمی بودن شرایط خطرناکی پیدا میکنند
  • احتمال سرریز شدن مایع درون انها وجود دارد.
  • وقتی از شیشه با قطر کم استفاده میشود برای قرائت احتمال خطا بوجود می اید
  • فقط به عنوان نشان دهنده مورد استفاده قرار میگیرند و فاقد مکانیزمی برای انتقال فشار میباشد.
  • ای شاپ صنعت
  • ۰
  • ۰

چگونه از تجهیزات اندازه گیری فشار محافظت کنیم؟

سیالی که درون لوله یا مخزن لازم است فشارش اندازه گرفته شود حالات گوناگونی ممکن است داشته باشد. به صورت مایع بخار مواد خورنده جاند شونده یا ممکن است دارای نوسان باشد برای جلوگیری از اثرات نامطلوب برروی فشار سنج بایستی وسایل خاصی را مورد استفاده قرار داد.

  • لرزش:

  • فشار سیال تغییر نمیکند ولی اسکلت میلرزد و فشار سنج کوتاه بوده و صحت خوبی نخواهد داشت.با انتقال فشارسنج برروی یک ستون ثابت و بااستفاده از شیلنگ هایی که میتوانند فشار سیال را تحمل کنند اثر لرزش را از بین میبریم.
  • نوسان:

  • سیال دارای نوسان میباشد و به فشار سنج منتقل و باعث لرزش عقربه فشارسنج میباشد. برای جلوگیری از این پدیده از ادواتی به نام نوسان گیرpulsation Dampener یاSnubber استفاده میشود.
  • مایعات و گازهای خورنده:

  • برای جلوگیری از ورود مایعات و گازهای خورنده به داخل تیوپ بوردن از وسیله ای بنام دیافراگم حایل diaphragm Seal استفاده میکنند. نام دیگر این وسیله  Chemical Attachment  است. این وسیله دارای دو محفوظه است که به وسیله یک غشا فلزی از جنس فولاد زنگ نزن از هم جدا میشوند.

محفظه بالای غشا فلزی یا همان دیافراگم حایل که فشار سنج روی ان نصب شده با روش مخصوصی از روغن پر میشود. در موقع کار مایع خورنده زیر غشا فلزی قرار میگیرد و فشار ان از طریق روغن به فشارسنج منتقل میشود.

  • بخار اب:

  • در مورد بخار اب و گازهایی که در دمای محیط تبدیل به مایع میشوند از وسیله ای استفاده میشود که به ان سیفون میگویند این وسیله باعث میشود که فشار سنج با مایع در تماس باشد و بخار اب یا گاز وارد لوله بوردن نشود.
  • ای شاپ صنعت
  • ۰
  • ۰

پرشر سوئیچ چیست؟

پرشر سوئیچ چیست؟

 

یک سوئیچ فشار یک مدار الکتریکی را به یک فشار از پیش تعیین شده روشن یا خاموش می کند. این فشار به عنوان نقطه تنظیم سوئیچ شناخته می شود. لوله بوردون، دیافراگم یا سیلندر می تواند سوئیچ را فعال کند.

پرشر سوئیچ چگونه کار می کند؟

سوئیچ فشار یک یا دو پورت دارد. در یک سوئیچ فشار که دارای یک پورت تک است، فشار از طریق پورت وارد و به دیافراگم داخلی را وارد کنید. اگر نیروی فشار ورودی به پورت بالاتر از نیرویی است که توسط فنر تنظیم شده اعمال شود، سوئیچ ها باعث ایجاد یا قطع مدار می شوند.این تغییر در مدار یک الارم ایجاد می کند و به کاربر فشار در خط تغییر کرده است.

در یک سوئیچ فشار که دارای دو پورت است، فشار ورودی به سوئیچ از هر دو پورت مقایسه می شود. اگر فشار یک پورت نسبت به فشار پورت دوم متفاوت باشد، سوئیچ فشار به کاربر با این تغییر هشدار می دهد.

تماس با یک سوئیچ فشار ممکن است به طور معمول باز یا به طور معمول بسته شود، در صورتی که فشار کمتر از نقطه تنظیم باشد.

 سوئیچ ها

کانتکت در یک سوئیچ به طور نرمالی باز (N.O) باقی می ماند تا زمانی که فشار بیش از نقطه تنظیم افزایش یابد.سپس المنت حساس به فشار سوئیچ snap  را به موقیعت بسته می برد.این سوئیچ دوباره باز می شوند زمانی که فشار به زیر نقطه تنظیم  شده کاهش یابد.

سوئیچ در یک سوئیچ به طور نرمالی بسته (N.C) بسته می ماند تا فشار افزایش می یابد بیش از نقطه تنظیم شده برسد.سپس کانتکت snap  تغییر وظعیت می دهد و باز می شود و باز باقی می ماند تا زمانی که فشار کاهش بیابد.

Deadband تفاوت بین مقدار که در آن یک عمل کنترل اتفاق می افتد و مقدار که در آن عمل کنترل لغو می شود.

کاربرد پرشر سوئیچ

سوئیچ فشار در بسیاری از صنایع از جمله؛ پزشکی، Motorsport، کشاورزی، دفاع، دریایی و بسیاری دیگر. برخی از برنامه های کاربردی خاص که عبارتند از:

  • نظارت بر سطح فشار اکسیژن در بیمارستان ها و وسایل پزشکی
  • ماشین آلات نمونه برداری DNA
  • نشانگر فیلترهای مسدود شده بر روی اشپزخانه
  • تجهیزات نوشیدن و ماشین آلات قهوه
  • سیستم های تصفیه در آکواریوم
  • فعال سازی / زنگ در داخل دستگاه تنفس و تجهیزات پزشکی
  • ماشین آلات گرد و غبار کشاورزی
  • برای صنایع اب
  • پرشر سوئیچ هوا

ما می توانیم طیف گسترده ای از سوئیچ های فشار را ارائه دهیم که می توان در بخش فشار وب سایت ما مشاهده کرد.

  • ای شاپ صنعت
  • ۰
  • ۰

گیج فشار استیل

گیج فشار استیل

 

گیج فشار یک ابزار مکانیکی است. این برای اندازه گیری فشار داخلی ، خلاء هر نوع مجرا یا لوله یا سیستم طراحی شده است. بسته به اندازه ، سبک ، انواع فشارسنج زیادی در بازار وجود دارد.

پرشر گیج تمام استیل ویکا

اصول کاری

لوله های بوردون اصلی ترین عنصر سنجش فشار است که در اکثر دستگاه های فشار استفاده می شود. هنگامی که فشار به لوله Bourdon (عنصر سنجش) وارد شود ، انعطاف پذیر می شود و حرکت حاصل به عنوان اندازه گیری از طریق یک حرکت مکانیکی منتقل می شود که می توانیم در صورت شماره گیری مشاهده کنیم.

انتخاب گیج فشار

caseدر انواع مختلفی از مواد و تنظیمات موجود است. ترکیب مواد و پیکربندی ها به طور کلی توسط خواسته های برنامه و همچنین علاقه خریدار گیج فشار تعیین می شود.

 

اگر فشار سنج برای ناهمواری محیط شدید خریداری شده باشد ، ساخت  case  محکمتر خواهد بود.

قطعات در ارتبات با سیال و فشار متوسط

در شرایط عادی کار ، فقط لوله و سوکت (قطعات Wetted) فشار سنج با سیال اندازه گیری شده در تماس خواهد بود (فشار متوسط). هوا ، گاز ، بخار ، آب و سایر وسایل غیر خورنده معمولاً توسط یک لوله برنز یا برنجی بوردون و مونتاژ سوکت برنجی راضی می شوند. در صورت داشتن محتوی مواد حاوی عناصر خورنده یا فشار زیاد کار و یا دمای زیاد ، قطعات خیس شده از استیل یا مونل استفاده می شوند.

اتصال و نصب

اتصال یک درگاه ورودی برای مواد  فرآیند و همچنین وسیله ای برای سوار کردن گیج فشار به خط لوله را فراهم می کند. اتصالات نر را می توان با NPT ، BSPT یا سایر سایز های سایز در اندازه های 1/8 ″یا 1/2 تهیه کرد.

شیشه

شیشه وسیله ای برای مشاهده اندازه گیری و همچنین محافظت از عقربه اندازه گیری فراهم می کند و به طور معمول توسط یک حلقه در محل نگهداری می شود که به صورت پیچ بسته می شود. شیشه های موضعی ، شفاف و شیشه چند لایه مواد رایج هستند. سبک های حلقه بسته به نوع مورد ، شامل رشته ، سرنیزه ، اصطکاک ، چین دار و لولایی است.

عقربه یا نشانگر

در اصل سه نوع نشانگر در فشار سنج وجود دارد:

  • اشاره گر میکرو قابل تنظیم (ارائه کیفیت و دقت بالا)
  • نشانگر از نوع اصطکاک (ارائه قابلیت تنظیم و دوام)
  • نشانگر ساده و غیر قابل تنظیم (ارائه قابلیت اطمینان اقتصادی).

رنج اندازه گیری و صفحه گیج

رنج فشار اندازه گیری باید 25  درصد بیشتر از رنجکاری باشد.صحفه گیج فشار عبارتند از :63،100،160  میلی متر که با توجه به نیاز می توان انتخاب شود.

ر وغن

پر کردن مایع (گلیسیرین ، سیلیکون یا پر کننده های دیگر) می تواند عمر فشار سنج را در برابر رطوبت و لرزش افزایش می دهد.

گیج فشار روغنی

 

  • ای شاپ صنعت
  • ۰
  • ۰

گیج فشار دیافراگمی

دیافراگم سیل ، همچنین به عنوان کمیکال سیل نیز شناخته می شوند ،گیج فشار دیافراگمی  برای اندازه گیری فشار هنگامی که محیط فرآیند با اجزای تحت فشار دستگاه اندازه گیری تماس نباید پیدا نکند ، استفاده می شود.

یدیافراگم سیل دارای دو وظیفه اصلی است:

  1. جداسازی ابزار اندازه گیری از محیط فرآیند
  2. انتقال فشار به ابزار اندازه گیری

دیافراگم سیل چگونه کار می کند؟

دیافراگم سیل ، همچنین به عنوان کمیکال سیل یا ریموت سیل شناخته می شوند ، برای اندازه گیری فشار هنگامی که محیط فرآیند نباید با اجزای تحت فشار اندازه گیری در تماس باشد ، استفاده می شود.

فشار توسط دیافراگم الاستیسیته به مایع از محیط اندازه گیری شده و از آنجا به مؤلفه اندازه گیری ، یعنی ابزار اندازه گیری یا فرستنده منتقل می شود.

در بین دیافراگم سیل و ابزار اندازه گیری فشار ، لوله کاپیلاری برای از بین بردن یا به حداقل رساندن اثرات دما از سیال داغ به ابزار اندازه گیری وصل شده است،قرار دارد.

گیج فشار دیافراگمی

یک سیستم بسته دیافراگم سیل ، کاپیلاری و ابزار اندازه گیری تشکیل می شود. بنابراین پیچ دیافراگم سیل روی دیافراگم سیل که روغن از انجا پر می شود هرگز نباید باز شود .

اگر دیافراگم سیل در حال نشت است ، مایع پر کننده سیستم می تواند وارد محیط شود.

کاربرد های گیج دیافراگمی :

  • اگر محیط خورنده باشد و خود عنصر اندازه گیری فشار به اندازه کافی در برابر آن محافظت نشود.
  • اگر محیط بسیار چسبناک و فیبری باشد ، به دلیل وجود فضاهای مرده و محدودیت ها باعث ایجاد مشکل در ابزار اندازه گیری می شود.
  • محیط تمایل به تبلور یا پلیمریزاسیون دارد
  • اگر محیط دارای درجه حرارت بسیار بالایی باشد. در نتیجه ، دستگاه اندازه گیری فشار به شدت گرم می شود. گرمایش منجر به خطای درجه حرارت بالا در اندازه گیری فشار می شود.
  • ای شاپ صنعت
  • ۰
  • ۰

سیستم Bubbler

سیستم Bubbler

یک تغییر جالب توجه در اندازه‌گیری فشار هیدرواستاتیک مستقیم، استفاده از یک گاز پاکیزه برای سنجش فشار هیدرواستاتیک درون یک مخزن محتوی مایع می‌باشد. این سیستم لزوم تناس مستقیم المان سنجش فشار با مایع فریند را حذف می‌کند، به‌طوری که اگر مایع فرایند خورنده باشد این سیستم می‌تواند بسیار مفید واقع شود. چنین سیستم‌هایی را اغلب سیستم تیوب حباب (bubble tube) یا سیستم لوله‌ی غوطه‌ور (dip tube) می‌نامند. این نام‌ها به خوبی توصیف می‌کنند که در این روش حباب‌های گاز پاکیزه از انتهای تیوب فرو رفته در مایع فرآیند خارج می‌شوند. با به آرامی دمیدن هوا از میان یک نی به داخل یک لیوان آب و ثابت نگه داشتن نرخ حباب‌های خروجی از نی در حالی‌که عمق قسمت انتهایی نی را مدام تغییر می‌دهید، می‌توان یک سیستم Bubbler بسیار ساده را شبیه‌سازی کرد. هر قدر که نی را بیشتر در آب فرو ببرید، به بیرون دمیدن حباب‌ها با نفس برای شما سخت‌تر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود در واقع فشار هیدرواستاتیک آب اعمالی بر نوک نی به فشار هوای درون دهان شما که به صورت دمیدن است، ترجمه می‌شود، چرا که برای فرار هوا به بیرون فقط باید فشار هوای دمیده شده بیشتر از فشار آب شود. مادامی که نرخ فلوی هوا نسبتاً کم باشد، فشار هوا تقریباً برابر با فشار آب خواهد بود، که در نتیجه می‌توان در هر نقطه از طول تیوب هوا فشار آب را اندازه‌گیری کرد.
اگر نی را طویل‌تر کرده و فشار همه‌ی نقاط سرتاسر طول آن را اندازه‌گیری کنیم، متوجه می‌شویم که همه‌ی فشارهای اندازه‌گیری شده همان فشار نوک غوطه‌ور نی‌می‌باشد.
یک سیستم اندازه‌گیری Bubbler صنعتی به این صورت کار می‌کند که، یک گاز پاکیزه به آرامی به داخل یک Dip tube غوطه‌ور در مایع فرایند اعمال می‌شود، به طوری که تعداد معدودی حباب گاز در هر ثانیه از انتهای تیوب پدیدار شود. فشار گاز داخل همه‌ی نقاط سیستم تیوب‌کشی با فشار هیدرواستاتیک مایع اعمالی به انتهای تیوب غوطه‌ور برابر است. هر دستگاه اندازه‌گیری فشار متصل شده به هر نقطه از امتداد طول این سیستم تیوب‌کشی این فشار را حس کرده و قادر است عمق مایع درون مخزن فرآیند را بدون تماس مستقیم با مایع فرآیند استنتاج کند. عبور فلو گاز پاکیزه‌ی بیش از حد از تیوب به دلیل ایجاد افت فشار اصطکاکی در امتداد طول تیوب باعث ایجاد فشار اضافی شده، و موجب می‌شود که دستگاه سنجش فشار به اشتباه مقدار بالاتری را ثبت کند. یکی از اجزاء کلیدی هر سیستم bubble tube عملی، وسیله‌ی نظارت و کنترل فلو گاز گذرنده از تیوب می‌باشد. معمولاً در ساختمان این نوع سیستم‌ها برای نظارت بر نرخ فلو گاز پاکیزه از یک روتامتر یا یک کپسول تغذیه‌ی دید استفاده شده و برای محدود کردن فلو از یک ولو سوزنی بهره‌گیری می‌شود.
اگر فراهم کردن گاز پاکیزه گران و پرخرج باشد، محدود کردن فلو گاز پاکیزه مسئله مهمی خواهد بود. به عنوان مثال استفاده از گازهای غیر واکنش‌پذیر همچون نیتروژن که استفاده از آن‌ها در برخی فرایندها الزامی می‌باشد، هزینه‌ی زیادی را به همراه خواهد داشت. در سیستم‌هایی که از هوای پاکیزه استفاده می‌شود نیز همچنان مسئله‌ی هزینه هزینه وجود دارد، به‌طوری که باید هزینه‌ی کارکرد مداوم کمپرسور هوا برای حفظ فشار هوای پاکیزه‌ی پیوسته و ثابت را در نظر گرفت. در هر صورت محدود کردن نرخ فلو در یک سیتم bubbler گذشته از افزایش دقت در اندازه‌گیری یک سری منافع اقتصادی نیز حاصل می‌کند.

معیار های مناسب سیستم بابلر

در همه‌ی سیتم‌های Bubbler برای دستیابی به یک عملکرد موفق باید یک سری معیارهای خاص محقق شود که در اینجا برخی از آنها فهرست شده‌اند:
• منبع گاز پاکیزه باید قابل اطمینان باشد: اگر به هر دلیلی فلو متوقف شود، اندازه‌گیری سطح متوقف شده و حتی ممکن است Dip tube با خرده ریزه‌ها پلاگ شود.
• فشار منبع گاز پاکیزه باید همیشه از فشار هیدرواستاتیک بیشتر باشد، در غیر این صورت رنج اندازه‌گیری سطح به زیر سطح واقعی مایع کاهش پیدا خواهد کرد.
• برای جلوگیری از خطای افت فشار، فلو گاز پاکیزه باید در یک نرخ پایین نگه‌ داشته شود.
• گاز پاکیزه نباید با فرایند واکنش نامطلوبی داشته باشد.
• گاز مورد استفاده در سیستم Bubbler نباید فرایند را آلوده کند.
• هزینه‌ی گاز پاکیزه باید معقول باشد، چرا که در طول زمان و به طور پیوسته استفاده خواهد شد.
از اثرات اندازه‌گیری سیستم Bubble tube این است که هر گاه یک حباب جدید از انتهای تیوب رها گردد، در فشار درون تیوب یک تغییر اندک ایجاد می‌شود. مقدار این تغییرات فشار تقریباً برابر با فشار هیدرواستاتیک سیال فرایند در یک ارتفاع برابر با قطر حباب می‌باشد که به نوبه‌ی خود تقریباً برابر با قطر تیوب حباب است. به عنوان مثال، یک dip tube با قطر 4/1 اینچ نوسانات فشاری با نرخ حباب‌های تکی رها شده از انتهای تیوب غوطه‌ور برابر است.
معمولاً هنگامی‌که در اندازه‌گیری ارتفاع مایع درون مخزن این زمینه در نظر گرفته و رسیدگی شده باشد، این تغییرات کوچک خواهد بود. برای مثال، یک نوسان فشار تقریباً 4/1 اینچ در مقایسه با یک رنج اندازه‌گیری 0 تا 10 فوت تنها در حدود 20 درصد از spanمی‌باشد. ترانسمیترهای فشار مدرن این توانایی را دارند که تغییرات فشار ایجاد شده را فیلتر کرده و یا کاهش دهند. در واقع این توانایی ترانسمیترهای مدرن یک ویژگی مفید در جهت به حداقل رساندن اثر چنین تغییرات فشاری بر روی عملکرد سیتم محسوب می‌شود.
یکی از روش‌هایی که به حداقل رساندن این اثر کمک می‌کند، قرار دادن یک شکاف v شکل کوچک در انتهای Dip tube می‌باشد. در واقع این شکاف v شکل به حساب‌هایی که کوچکتر از قطر تیوب می‌باشند کمک می‌کند که رها شوند.

  • ای شاپ صنعت