ابزار دقیق

تامین تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون

ابزار دقیق

تامین تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون

تامین تجهیزات ابزار دقیق و انوماسیون

  • ۰
  • ۰

لول سوئیچ شناوری مغناطیسی

 

لول سوئیچ شناوری مغناطیسی

این روش نیاز به تلاش و فعالیت فیزیکی بیشتر اپراتور نسبت به گیج های شیشه ای دارد اما بااین حال این روش نیز راه ساده و ارزان دیگری برای محاسبه سطح است. این روش میتواند برای مایعات و مواد فله ای استفاده شود. معمولا برای این کار از نوارهای فولادی سنگین در سیلوهای بلند بهره میبرند.

ایستگاهای پمپ بنزین  از این روش برای یافتن عمق مخازن خود استفاده کرده و این کار به کمک این میله مدرج صورت میپذیرد. به عنوان مثالی رایج میتوان به گیج روغن داخل موتور اتومبیل اشاره کرد. از تیوپهای لغزشی میتوان برای مخازن تحت فشار استفاده کرد اما در این حالت نیاز به تخلیه گاز و سیال فرایندی به اتمسفر است.

در کل میتوان گف این تجهیزات برای استفاده اپراتور خطرناک هستند و باید در مناطق امن به عنوان بخشی از سیستم کنترل کلی فرایند به کار برده شوند.

اندازه گیری از جایی که میله سنجش به کف مخزن برخورد میکند انجام میشود.

مزایا

  • ساده
  • ارزان

معایب

  • فقط اندازه گیری به صورت نمونه برداری
  • استفاده از این روش در اندازه گیری های تحت فشار خطرناک است
  • دقت محدود

محدودیت کاربردی:

این روش برای فرایندهای صنعتی که نیاز به اندازه گیری پیوسته دارند مناسب نیستند. باتوجه به عملکرد این سیستم در صورت نصب روی مخازن در بعضی از موارد ممکن است نیاز به نردبان برای دسترسی به تجهیز باشد. کاربردهای ان مخصوصا برای مخازن تحت فشار امکان پذیر نیست.

این روش به دلیل نیاز به توانایی و مهارت اپراتور در خواندن و تفسیر درجه بندی میله اندازه گیری دارای خطا و اشتباه است. دقت و خطای اندازه گیری در این روش به رزولوشن درجه بندی بستگی دارد. بهترین دقت و صحت اندازه گیری میتواند نصف کوچکترین بخش درجه بندی باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی