ابزار دقیق

تامین تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون

ابزار دقیق

تامین تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون

تامین تجهیزات ابزار دقیق و انوماسیون

  • ۰
  • ۰

لول سوئیچ شناور

لول سوئیچ شناور

استفاده از شناورهای ساده ترین روش سوییچ کردن سطح در مایعات است. اکثرا از این روش برای حفاظت پمپ ها استفاده میشود که کارایی مناسبی از خود نشان میدهد.

سوییچ های شناور کابلی:

این شناورها معمولا از جنس پلی پروپلین استیل monel وhastelloy هستند. قیمت انها پایین بوده و برای فاصله های طولانی اشکارسازی چند نقطه ای سطح و حفاظت از پمپ ها استفاده میشود. این نوع تجهیزات بیشتر برای مایعات عمومی کاربرد دارند.

اساس کارکرد:

این شناورها از میکرو سوییچ استفاده میکنند یک گوی داخل شناور تعبیه شده است و زمانیکه زاویه شناور از حدی بیشتر شود باعث اعمال فشار و تحریک سوییچ میشود.

طراحی براساس reed Switch

بعضی از سوییچ های سطح که برپایه Reed Switch عمل میکند از چندین بخش متحرک تشکیل

تمام سوییچ های سطح با فرض اینکه وزن مخصوص اب 1 است طراحی شده . اگر مایع مورد بررسی  وزن مخصوص دیگری دارد نباید شناور انتخاب شده دارای وزن مخصوص بیشتری نسبت به مایع باشد زیرا مانع از روی سطح ماندن شناور میشود. در این حالت Reed Switch داخل میله ثابت توسط اهن ربای داخل شناور فعال نمیشود.

اگر مایع گران روی بالایی دارد باید شناوری با بزرگترین سایز ممکن سفارش داده شود تا نیروی شناور سازی بیشتری ایجاد شده و از عملکرد صحیح دستگاه اطمینان حاصل شود.

از انجا که سوییچ های شناور براساس میدان مغناطیسی اهن ربای داخل فعال میشوند باید اطمینان حاصل شود که مایع از پودر اهن یا مواد مغناطیسی نباشد زیرا در این حالت تداخل مغناطیسی ایجاد میشود.

اساس عملکرد:

هنگامیکه میدان مغناطیسی اهن ربای داخل شناور به نزدیکی Seed switch موجود در میله ثابت میرسد، وضعیت کنتاکتهای سوییچ تغییر میکند و مدار الکتریکی بسته میشود. بادور شدن میدان مغناطیسی از Reed switch کنتاکتها از یک دیگر جدا شده و مدار الکتریکی باز میشود.

قیمت

معمولا قیمت سوییچ های شناور حدود 50تا70 دلار است. معیار تعیین کننده در این ابزار دقیق طول کابل استفاده شده و جنس مربوطه به ان است. جنس رایج برای این ابزار دقیق pvc است. بااضافه شدن هرمتر تقریبا 5 تا7 دلار به قیمت ان افزوده میشود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی